Píšu eseje, glosy a komentáře, učím filozofii umění a etiku médií na univerzitách v Brně a Olomouci. Vedu Centrum pro mediální etiku a dialog. V knížce Radikální dramaturgie píšu o tom, jak by divadlo mohlo naplnit svoji sociálně-kritickou roli v naší době. Zajímám se i o průniky teologie a radikální politické filozofie. Příležitostně volná tvorba.
Klíčová otázka, kterou bychom si tedy měli klást v politice, vědě i umění, by mohla znít takto: Jak se můžeme vrátit k demokratickému ideálu společného rozhodování? Zvláště pro umělce by pak mohlo být důležité zjištění, že rozmach umělé inteligence znamená především nově zkoumat, co to znamená být člověk. Esej pro Tvar 18/2023, k dispozici zde:…
Unie vydavatelů a další asociace soukromých médií se postavily proti mediální novele, která měla zlepšit financování České televize a rozhlasu. Protest dokazuje, že českým vydavatelům o nezávislost a svobodu médií nejde. Hlavní je byznys. Komentář pro Deník referendum, k dispozici zde: https://denikreferendum.cz/clanek/35754-vydavatele-haji-byznys-ne-zajmy-tisku
One of the key obstacles to the normative development of post-socialist media systems, in general, and the Czech Republic in particular, is the deferral of the thoughtful reflection and critical examination of the evolution of the media industry by academics and professionals. In the early years of post-socialist development, there was a lack of collected…
„Budoucnost, kterou moje generace očekávala, byla založena na nevyřčeném přesvědčení, že s lidmi už nikdy nebude zacházeno tak, jako se zacházelo s Židy během jejich německé noční můry. Tento předpoklad se ukazuje jako mylný. Chci přetočit uplynulý vývoj budoucnosti, abychom pochopili, kdy a proč byla pošlapána a utopena.“
— Franco Berardi, After the Future (2011)